Павло Маков. Фонтан виснаження 1994—2024

Коли:
03.29-06.29
Категорія:

«Фонтан виснаження» Павла Макова має довгу історію. Він з’явився з малюнків на папері, з контексту Харкова 1990-х, з уважних прогулянок містом і спроби Макова зафіксувати стан міської ментальності того часу. Через тридцять років діюча версія «Фонтану виснаження» буде вперше експонована в Харкові, в ЄрмиловЦентрі. Задуманий художником як об’єкт для міського простору, з 1994 року по сьогодні Фонтан мав багато версій — від малюнків, офортів, книжок і незакінчених моделей до першого завершеного варіанту з поданою всередину водою в Павільйоні України на 59-й Венеційській бієнале — проєкті «Фонтан виснаження. Висока вода» кураторського колективу Лізавети Герман, Марії Ланько та Бориса Філоненка.

 

З локального символу Фонтан поступово перетворився на супутника багаторічних практик Макова, на динамічний образ, який дає можливість побачити зміни сенсів у часі й у різних контекстах. У 2022 році Фонтан був представлений у Павільйоні України в Венеції, через два місяці після повномасштабного вторгнення Росії в Україну. Там Фонтан виступав як образ виснаження на екологічному, політичному та культурному рівнях і відповідав на ритми води у каналах і лагуні Венеції, міста, яке йде під воду і оприявнює перебіг нового кліматичного режиму. Водночас війна повернула цю роботу в локальний вимір, до зв’язку з Харковом, виснаженим щоденними обстрілами російських ракет. Сьогодні «Фонтан виснаження» став твором, чутливим до питань обмеженості ресурсів, до персональних історій виснаження, та твором, який свідчить про глобальне виснаження людства в сучасному світі.

 

Фонтан супроводжує й сьогоднішні практики Макова: лейки-воронки постійно з’являються у серії-в-розвитку, що має умовну об’єднуючу назву «Абракадабра» (2019—триває). Після книжки «До По» (2018), Маков продовжує роздум про міста й місця, про персональне і глобальне, майбутнє й теперішнє, зміщує оптику з людей на рослини, впроваджуючи неантропоцентричну оптику на ці місця. Рослини будуть тут і після людей. У виставці «Фонтан виснаження 1994—2024» венеційський проєкт з історією Фонтану тримається в центрі простору, тоді як історія «Абракадабри» розгортається навколо — від робіт, створених до повномасштабного вторгнення, з диптихом двох роз — Харківської рози і рози-вибуху в самій середині маршруту, до робіт 2022–2024 років.

Організатори проєкту: Центр сучасного мистецтва «ЄрмиловЦентр», галерея сучасного мистецтва The Naked Room, за підтримки Харківського національного університету ім. В. Н. Каразіна. В експозиції виставки представлено роботи надані автором, з колекції Музею сучасного українського мистецтва Корсаків та приватної колекції Павла Мартинова.

 

Виставка працюватиме в центрі сучасного мистецтва «ЄрміловЦентр» з 29 березня по 29 червня.

 

Адреса: м. Харків, вул. Майдан Свободи, 4

Час роботи: з 12:00 по 19:00 (вівторок – неділя)

Вхід вільний. 

Павло Маков. Фонтан виснаження 1994—2024
Категорія:

«Фонтан виснаження» Павла Макова має довгу історію. Він з’явився з малюнків на папері, з контексту Харкова 1990-х, з уважних прогулянок містом і спроби Макова зафіксувати стан міської ментальності того часу. Через тридцять років діюча версія «Фонтану виснаження» буде вперше експонована в Харкові, в ЄрмиловЦентрі. Задуманий художником як об’єкт для міського простору, з 1994 року по сьогодні Фонтан мав багато версій — від малюнків, офортів, книжок і незакінчених моделей до першого завершеного варіанту з поданою всередину водою в Павільйоні України на 59-й Венеційській бієнале — проєкті «Фонтан виснаження. Висока вода» кураторського колективу Лізавети Герман, Марії Ланько та Бориса Філоненка.

 

З локального символу Фонтан поступово перетворився на супутника багаторічних практик Макова, на динамічний образ, який дає можливість побачити зміни сенсів у часі й у різних контекстах. У 2022 році Фонтан був представлений у Павільйоні України в Венеції, через два місяці після повномасштабного вторгнення Росії в Україну. Там Фонтан виступав як образ виснаження на екологічному, політичному та культурному рівнях і відповідав на ритми води у каналах і лагуні Венеції, міста, яке йде під воду і оприявнює перебіг нового кліматичного режиму. Водночас війна повернула цю роботу в локальний вимір, до зв’язку з Харковом, виснаженим щоденними обстрілами російських ракет. Сьогодні «Фонтан виснаження» став твором, чутливим до питань обмеженості ресурсів, до персональних історій виснаження, та твором, який свідчить про глобальне виснаження людства в сучасному світі.

 

Фонтан супроводжує й сьогоднішні практики Макова: лейки-воронки постійно з’являються у серії-в-розвитку, що має умовну об’єднуючу назву «Абракадабра» (2019—триває). Після книжки «До По» (2018), Маков продовжує роздум про міста й місця, про персональне і глобальне, майбутнє й теперішнє, зміщує оптику з людей на рослини, впроваджуючи неантропоцентричну оптику на ці місця. Рослини будуть тут і після людей. У виставці «Фонтан виснаження 1994—2024» венеційський проєкт з історією Фонтану тримається в центрі простору, тоді як історія «Абракадабри» розгортається навколо — від робіт, створених до повномасштабного вторгнення, з диптихом двох роз — Харківської рози і рози-вибуху в самій середині маршруту, до робіт 2022–2024 років.

Організатори проєкту: Центр сучасного мистецтва «ЄрмиловЦентр», галерея сучасного мистецтва The Naked Room, за підтримки Харківського національного університету ім. В. Н. Каразіна. В експозиції виставки представлено роботи надані автором, з колекції Музею сучасного українського мистецтва Корсаків та приватної колекції Павла Мартинова.

 

Виставка працюватиме в центрі сучасного мистецтва «ЄрміловЦентр» з 29 березня по 29 червня.

 

Адреса: м. Харків, вул. Майдан Свободи, 4

Час роботи: з 12:00 по 19:00 (вівторок – неділя)

Вхід вільний. 

Павло Маков. Фонтан виснаження 1994—2024
Категорія:

«Фонтан виснаження» Павла Макова має довгу історію. Він з’явився з малюнків на папері, з контексту Харкова 1990-х, з уважних прогулянок містом і спроби Макова зафіксувати стан міської ментальності того часу. Через тридцять років діюча версія «Фонтану виснаження» буде вперше експонована в Харкові, в ЄрмиловЦентрі. Задуманий художником як об’єкт для міського простору, з 1994 року по сьогодні Фонтан мав багато версій — від малюнків, офортів, книжок і незакінчених моделей до першого завершеного варіанту з поданою всередину водою в Павільйоні України на 59-й Венеційській бієнале — проєкті «Фонтан виснаження. Висока вода» кураторського колективу Лізавети Герман, Марії Ланько та Бориса Філоненка.

 

З локального символу Фонтан поступово перетворився на супутника багаторічних практик Макова, на динамічний образ, який дає можливість побачити зміни сенсів у часі й у різних контекстах. У 2022 році Фонтан був представлений у Павільйоні України в Венеції, через два місяці після повномасштабного вторгнення Росії в Україну. Там Фонтан виступав як образ виснаження на екологічному, політичному та культурному рівнях і відповідав на ритми води у каналах і лагуні Венеції, міста, яке йде під воду і оприявнює перебіг нового кліматичного режиму. Водночас війна повернула цю роботу в локальний вимір, до зв’язку з Харковом, виснаженим щоденними обстрілами російських ракет. Сьогодні «Фонтан виснаження» став твором, чутливим до питань обмеженості ресурсів, до персональних історій виснаження, та твором, який свідчить про глобальне виснаження людства в сучасному світі.

 

Фонтан супроводжує й сьогоднішні практики Макова: лейки-воронки постійно з’являються у серії-в-розвитку, що має умовну об’єднуючу назву «Абракадабра» (2019—триває). Після книжки «До По» (2018), Маков продовжує роздум про міста й місця, про персональне і глобальне, майбутнє й теперішнє, зміщує оптику з людей на рослини, впроваджуючи неантропоцентричну оптику на ці місця. Рослини будуть тут і після людей. У виставці «Фонтан виснаження 1994—2024» венеційський проєкт з історією Фонтану тримається в центрі простору, тоді як історія «Абракадабри» розгортається навколо — від робіт, створених до повномасштабного вторгнення, з диптихом двох роз — Харківської рози і рози-вибуху в самій середині маршруту, до робіт 2022–2024 років.

Організатори проєкту: Центр сучасного мистецтва «ЄрмиловЦентр», галерея сучасного мистецтва The Naked Room, за підтримки Харківського національного університету ім. В. Н. Каразіна. В експозиції виставки представлено роботи надані автором, з колекції Музею сучасного українського мистецтва Корсаків та приватної колекції Павла Мартинова.

 

Виставка працюватиме в центрі сучасного мистецтва «ЄрміловЦентр» з 29 березня по 29 червня.

 

Адреса: м. Харків, вул. Майдан Свободи, 4

Час роботи: з 12:00 по 19:00 (вівторок – неділя)

Вхід вільний. 

Поточні події

Поточні події

Поточні події